Hopp til innhold Hopp til hovedmeny

Avviksrapportering på rammeavtaler / kontrakter

Møre og Romsdal fylkeskommune benytter avvikssystemet RiskManager. Avvik som meldes inn her behandles videre av Innkjøpsseksjonen mot leverandør.

RiskManager er tiltenkt vesentlige eller gjentatte avvik av samme kategori/art, og som ikke har latt seg løse mot leverandør av avdelingen/virksomhetene som benytter seg av rammeavtalen/kontrakten.

Før det opprettes et avvik i RiskManager skal avdelingen / virksomheten forsøkt å løse avviket / problemet i bestillingen / leveransen (manglende service, forsinket leveranse, prisavvik, etc.) med aktuell leverandør. Det oppfordres også til at det i denne fasen tas en telefon, eller sendes en e-post, til Innkjøpsseksjonen.

Dersom leverandør ikke har utbedret avviket etter henvendelse fra avdeling / virksomhet, skal det opprettes en sak i RiskManager. Oppfølgingsansvaret for avviket er herfra overført til Innkjøpsseksjonen.

Opprett sak i RiskManager knyttet til innkjøp/avtaler

Kontaktpersonar

Arnt Ove Hol Arnt Ove Hol
Innkjøpssjef
71 28 02 86 /
Mob. 995 98 981
Send e-post
Jorid Nerland Jorid Nerland
Rådgiver
71 28 02 85
Send e-post
Torgeir Riksfjord Torgeir Riksfjord
Rådgivar
71 28 02 84 /
Mob. 920 30 436
Send e-post

Innkjøpsnytt