1,7 mill. til kulturminne og kulturmiljø av regionale og høg lokal verdi

Sjøhus i Aukra, atelier i Eidsdal, bensinstasjon på Åndalsnes og bygård i Kaibakken i Kristiansund er blant kulturminna som har fått støtte til istandsetting.

Bygård i Kristiansund. - Klikk for stort bileteHauggata 1, Kaibakken, Kristiansund. Hilde Arna Tokle Yri

Det er kultur- og folkehelseutvalet som nyleg har fordelt støtta.

Møre og Romsdal fylkeskommune har som mål å ta vare på kulturminne som ei kjelde til å kunnskap, oppleving og bruk. Gjennom tilskotsordning for kulturminne og kulturmiljø, kan ulike aktørar søke om støtte til å ta vare på kulturminne i sitt miljø. 400.000 kr er særleg prioritert kystkultur og fiskeværa.

I alt har 16 aktørar og prosjekt fått støtte til istandsetting av verneverdige kulturminne i fylket. Fylkeskommunen fekk inn i alt 42 søknadar. Søknadene er fordelt mellom kulturminne av nasjonal/regional verdi og kommunalt prioriterte kulturminne. Tilskota skal vere mellom 25.000 og 200.000 kroner.

Nedlagt bensinstasjon. - Klikk for stort bileteBP stasjonen på Åndalsnes Ola Hjelen

– I år har vi rekordstor søking til denne ordninga og det er flott at så mange ønsker å ta vare på bygningar og anlegg rundt om i fylket vårt. Desse kulturminna gir særpreg og tilhøyrsle til omgjevnadane våre. Samtidig er det god klima- og miljøpolitikk å sette i stand bygningar, seier leiar av kultur- og folkehelseutvalet, Jessica Gärtner.

Tilskotsordninga gjeld for kulturminne og kulturmiljø som ikkje er freda etter kulturminnelova, men som blant anna er listeført i Regional delplan for kulturminne i Møre og Romsdal, har høg lokal verdi og inngår i kommunale kulturminneplanar. Det er ein stor overvekt av søknadar frå Sunnmøre også i år. 20 søknader gjeld kulturminne på Sunnmøre, ti  i Romsdal og tolv på Nordmøre.

Her er lista over tilskota:

KommuneKulturminneSøkar

Tilskot

AukraTo sjøhus i RøssøyvågenRøsøvåg, Grethe

FjordÅrset – naustet, naustrekke EidsdalÅrset, Svein Ove

FjordAtlier i Eidsdal sentrumTORESTOVA AS

FjordSel på Veibergsætra, NerigardsseletJan Trygve Veiberg

UlsteinNaust SelvågenBjørkedal, Dag Helge

HerøyVåningshus, FlåværFlåvær Sameige

Kr.sundHauggata 1 - Vinduer og fasadehauggata 1-3 AS

RaumaHorgheim skysstasjonArve Horgheim

RaumaBP stasjon - Kringsjå - ÅndalsnesTennis og Bolivar Eiendom AS