Prosjektet forskar på reduksjon av drivstofforbruk for havbrukstenestefartøy, som her på servicebåten Frøyblikk.
Frøy AS
Med overgangen til batterielektriske fartøy, har det blitt enda viktigare å optimalisere innstillingane for kraft- og energistyringssystema om bord. Blue Ctrl samarbeider med SINTEF Nordvest og reiarlaget FRØY, og nyttar datadrivne metodar for å finne måtar å spare drivstoff på under ulike operasjonar og vêrforhold.
Prosjektet har tidlegare fått tilskot frå Regionalt forskingsfond Møre og Romsdal (RFF) i eit regionalt kvalifiseringsprosjekt. Ordninga skal styrke forsking og innovasjon i næringslivet i Møre og Romsdal og kvalifisere bedriftene til å søke ytterlegare tilskot frå nasjonale og internasjonale verkemiddel. Det er Møre og Romsdal fylkeskommune som forvaltar ordninga med kvalifiseringsprosjekt.
Lovande resultat og framtidige forventningar
– Resultata frå prosjektet så langt er lovande, seier Øyvind Herse, som er sekretariatsleiar for regional forskingsfinansiering i Møre og Romsdal og rådgivar i seksjon for næring og nyskaping i fylkeskommunen.
– Samarbeidspartnarane i prosjektet i Blue Ctrl forventar redusert drivstofforbruk, lågare karbonavgifter og redusert miljøavtrykk, noko som vil styrkje konkurranseevna, seier han.
Oppstartsituasjon om bord i kabelleggingsfartøyet Nexans Aurora.
Ulstein Group
Vidareutvikling av innovasjonen
Blue Ctrl såg raskt behovet for meir forsking og utvikling knytt til å utvikle ein dataplattform for denne typen fartøy. I desember 2024 blei dei altså tildelt 11,4 millionar kroner frå Forskningsrådet for å vidareutvikle innovasjonen som starta i det regionale kvalifiseringsprosjektet.