Sara Sagild og Ragnhild Relling frå Møre og Romsdal fylkeskommune såg nærmare på Lepsøybrua via lift i haust.
Carola Dybvik
Bruene langs fylkesvegane er svært ulike, og kjem i mange storleikar og aldrar. Alt i frå den 800 meter lange, spektakulære Lepsøybrua, til dei gamle steinhvelvsbruene i Geiranger, eller mindre konstruksjonar som nesten går i ett med vegen.
- Folk flest veit ikkje at det er ei bru ein gong. Om du er spesielt interessert i å vite kvar det er bruer, kan ein sjå etter rekkverk, er tipset frå avdelingsingeniør Sara Sagild. Ho jobbar med forvaltning av bru og ferjekai i Møre og Romsdal fylkeskommune.
Inspeksjon av bruer blir gjort for å sikre kvaliteten og tryggleiken av bruene. I følge Sagild skal alle bruer ha ein hovudinspeksjon kvart femte år, kor ein ser grundig på alle delane av brua. I tillegg kjem eventuelle enkeltinspeksjonar basert på behov.
- Vi gjer ROS-analyse av alle bruene, slik at vi kan disponere tida alt etter tilstanden. Vi har ansvaret for svært mange bruer, så eit godt grunnlag er viktig for å kunne gjere gode vurderingar i planlegginga, seier Sagild.
I 2024 blir det utført til saman meir enn 450 enkeltinspeksjonar og hovudinspeksjonar på bruene langs fylkesvegane. Dette er viktige tiltak for å sikre trafikktryggleik og vegstandard.
Lepsøybrua er ei av dei lengste bruene i fylket, og ei av dei nyaste.
Svein Skeide