4 Retningslinjer for bruk av KI i skolen
For å sikre ein etisk, ansvarleg og pedagogisk bruk av kunstig intelligens, har Møre og Romsdal fylkeskommune utarbeidd følgande retningslinjer:
- Ikkje del sensitiv informasjon i tenestene. Ikkje send inn informasjon som er unntatt offentlegheit eller inneheld personopplysingar (Personopplysningsloven og Forvaltningslova).
- Ikkje last opp bilde av personar det er mogleg å identifisere. Hugs at bilde av personar blir rekna som personopplysingar i Personopplysningsloven.
- Ver merksam på når ein kan bruke KI i oppgåveskriving. Viss oppgåva tillèt det, kan elevar bruka prateroboten til å vidareutvikle idéar og tekst, men resultata skal aldri leverast ubehandla som eige arbeid. Dette kan bli vurdert som låg måloppnåing.
- Elevane skal alltid vera opne om når dei har brukt generativ KI. Dei bør ta med det dei skreiv inn i prateroboten (leietekstar) og det dei fekk ut av verktøyet i teksta dei skriv. Elevane bør reflektere korleis og kvifor dei tok dette med. Dette kan f.eks. leverast som eit vedlegg, eller skrivast rett inn i oppgåva. NB: det er ikkje mogleg å laste ned samtalelogg frå NDLA sin praterobot, så dei må notere, kopiere eller ta skjermdump undervegs. Sjå på kildekompasset.no for meir informasjon om korleis dei refererer til materiale skrive av kunstig intelligens.
- Ha ei kritisk haldning til svara frå språkmodellen. Språkmodellen er basert på statistiske relasjonar mellom ord, ikkje kunnskap. KI har inga forståing for, eller kunnskap om, svaret er riktig eller ikkje. Kvalitetssikre alltid innhald frå språkmodellar.
- Hugs databehandlaravtale! Ikkje bruk applikasjonar/tenester der andre behandlar personopplysingar på vegne av fylkeskommunen utan databehandlaravtale. Skoleeigar inngår databehandlaravtalar på vegne av skolane.