Rettleiar for ein trygg og god overgang til vidaregåande skole for ungdom med stort fråvær Innhald og søk Søk Søk Vis innhaldsoversikt 1 Forord Åpne dette nivå 2 Innleiing 2.1 Omgrep og forkortingar 3 Tiltak på ulike nivå Åpne dette nivå 4 Mål og tiltak for alle elevar 4.1 Tiltak for å sikre eleven si stemme og føreseieleg overgang 4.2 Tiltak for å sikre informasjonsutveksling og erfaringar Åpne dette nivå 5 Mål og tiltak for elevar med bekymringsfullt fråvær 5.1 Tiltak for å sikre eleven si stemme og individuell karriererettleiing 5.2 Tiltak for å sikre føreseieleg overgang 5.3 Tiltak for sikre informasjonsutveksling og erfaringsoverføring Åpne dette nivå 6 Mål og tiltak for elevar med komplekst fråvær 6.1 Tiltak for moglegheiter og medverknad 6.2 Tiltak for informasjonsutveksling og erfaring Til dokumentforside Last ned som PDF Førre kapittel Neste kapittel 5 Mål og tiltak for elevar med bekymringsfullt fråvær Elevar som ikkje har kunna delta i dei universelle tiltaka, eller sårbare elevar som for eksempel elevar med autismespektervanskar, vil ha behov for tiltak på sitt nivå, enten målretta eller intensive tiltak. MålEleven si stemme skal bli vektlagt ved innsøking til vgoEleven skal vere forberedt på kva som møter han på skolen når det gjeld oppmøte, opplæring, rettigheiter og plikterFylkeskommunen (vgs) skal vere forberedt på erfaringar ungdommane har med seg frå grunnskolen 5.1 Tiltak for å sikre eleven si stemme og individuell karriererettleiing Kva og korleisIndividuell orientering om innahald i utdanningsval og orienteringsmøteMøte med elev/foreldre om utdanningsvalUtarbeide informasjonsmateriellKven deltekusk (ansvar)rådgivar usk (ev. i samråd m/kontaktlærar)Nårsept. - nov. Eksempel frå nordmøre: Karriererettleiing og informasjonsoverføring for elevar med stort fråvær som skal søke fortrinn eller individuell vurdering innan 1. feb.Deltakarar: Rådgiver ITO vgs og usk samarbeider om møteplan. I tillegg deltek PPT for usk og vgs, elev, føresette og kontaktlærar USK. Kva og korleisStøtte/forberede/følge elev slik at hospitering er gjennomførbart. Vurdere fleire dagar ved behov. Lærar/tilsett forbereder og følger elevenKven deltekusk (ansvar) avtaler med vgsLærar/tilsett ved usk, med god relasjon til elevenNårokt. - des. 5.2 Tiltak for å sikre føreseieleg overgang Kva og korleisBli kjent med korleis ei skoleveke ser ut på aktuelle og interessante program for eleven og «typiske» lærebedrifter som tek imot elevane på de ulike programma.Informasjon gjennom utdanningsval eller eigne treffpunkt ved behovKven deltekusk (ansvar)rådgivar uskNårokt. - des.Kva og korleisTrygge elev og foreldre om alternative opplæringsløp, f.eks. tilpassa løp, praksisbrev, fagkompetanse i bedrift, opplæringskontraktKven deltekusk (ansvar)rådgivar og PPTNårokt. - des.Kva og korleisLage ein realistisk opptrappingsplan for vurdering med karakter der det er mogleg, for å forberede elev på overgang til vgojobbe saman for å vurdere eleven sin fagkompetanseKven deltekusk (ansvar)Kontaktlærarfaglærar i samarbeid med rådgivarPPT i klasserådressursteamNåretter avtale 5.3 Tiltak for sikre informasjonsutveksling og erfaringsoverføring Kva og korleisFråværsføring som kartlegger mønster, avtalar, utvikling:gode rutinar for føring av fråværQlik Sense (app)Kven deltekusk (ansvar)kontaktlærar og faglærarrektorar delegerer ansvar NårHeile åretKva og korleisSikre samtykke til overføring av informasjon, meldeskjema i forbindelse med innsøking til vgo:Innhente samtykke frå elev og ev. foreldre Link til infoheftet? Vektlegg nyttig informasjon om både vanskar, styrker og tiltak som har fungert Kven deltekusk (ansvar)kontaktlærar og falærarrektorar delegerer ansvarNårheile åretKva og korleisOpenheit om vanskar, og kva og kven som kan hjelpe eleven på vegen. Jamleg dialog i lærarråd, ressursteamsamtalar med elev eller føresette om vanskar og styrkertiltak og evaluering av desseKven deltekvgs (ansvarNårheile åretKva og korleisInntaksmøte for elevar med fortrinnsrettOverføringsmøte for elevar som har søkt om individuell vurderingpresisere at inntak ikkje er gjennomført og at informasjon blir overført til aktuell skole/avdeling dersom inntak avviker frå ønskeKven deltekvgs (ansvar)Rådgivar for ITOavdelingsleiarPPT vgselevforeldrerådgivarlærar uskNårinntaksmøte: april - mai overføringsmøte: juniKva og korleisGode rutinar for informasjonsdeling til lærararEtter eleven sitt samtykke, gi aktuelle lærarar tilgang til meldeskjema om tilretteleggingsbehov og arrangere klasselærarrådKven deltekvgs (ansvar)Avdelingsleiar vgsNåraug. - sept / fortløpandeKva og korleisForutsigbar skoleoppstartbesøke skolen før oppstart.møte kontaktlærer, sjå klasserom, plasseringKven deltekvgs (ansvar)person med god relasjon til eleven blir med på skolenNårjuni - aug.Kva og korleisGod plan og kontakt første skoledagSjekk inn på aktuelle elevarlegg inn små samtalar med elev gjennom første skuledag for å skape tryggheit Kven deltekvgs (ansvar)kontaktlærar vgsev. andre frå skolen som har etablert kontakt med eleven i forkantNåraug.Kva og korleisTrygt og godt læringsmiljøStøtte seg til gode forskningsbaserte tiltak for gode læringsmiljø som skapar tydelege reglar og rutiner med konsekvente og varme lærararKven deltekvgs (ansvar)kontaktlærar og faglærarNårheile åretKva og korleisSamarbeidsmøte om skolenærvær og fungeringFortsette med det som fungerer og justere om det er noko som ikkje fungererKven deltekvgs (ansvar)avdelingsleiarkontaktlærar elevforeldrePPT eller OT v/behovNåretter eigen plan for skolenærvær Førre kapittel Neste kapittel